Sunday, September 26, 2010

mencari selera yang hilang~~

since aku balik dari cuti mid sem hari tu, aku tak ada selera langsung nak makan nasi. selalunya, akulah orang paling gembira kalau jumpa nasi. aku tak tahu mana hilangnya selera tu. tertinggal kat dalam flight ke? atau tertinggal kat airport ke masa aku nak balik hari tu. minggu ni, 2 kali je kot aku makan nasi. hari-hari lain aku hanya makan biskut dan air milo serta air mineral. apa jadi pada aku ni? walaupun aku rasa lapar, tapi bila tengok nasi macam tak ada selera langsung. semalam, agak baik jugalah selera aku balik dari gamelan, tiba-tiba terasa sangat-sangat lapar. bukan lapar nasi tapi teringin nak makan spagetty. ngeah~! aku pun ajaklah member group gamelan pergi pizza. kebetulan kolej timur dekat dengan desa ilmu dimana letaknya kedai pizza. disebabkan mereka ni tahu aku hilang selera lately, mereka pun layankan  jelah apa yang aku nak makan since aku dah dua hari tak makan sebarang bentuk makanan berat pun. so, sampai je pizza terus order spagety, mereka pun join la sekali makan. habis aku makan. licin. bersih. tapi mood gila aku semalam hilang, tertinggal kot kat bilik. sampai aku perasan salah seorang ahli gamelan yang selalu tegur, borak-borak and dengki aku, pandang pelik, pelik sebab aku tak seceria selalu. dia cuba untuk buat aku senyum, dengan memberikan senyuman manis dia, tapi aku hanya balas senyuman dia dengan senyuman yang aku rasa agak tak ikhlas langsung. lama dia tenung aku, cuba nak berborak dan bergurau dengan aku macam kelas-kelas sebelum ni, tapi aku hanya balas dengan senyuman je. tak tahu nak mulakan perbualan dengan apa. aku masa tu dalam dunia aku. aku pasang mp3 kuat-kuat, dengar loagu maher zain yang aku rasa sangat bagus bila aku berada dalm mood yang sangat macam sengal ubi kayu tu, tenang sikit hati ni. kalau boleh aku tak nak pun ingat semua cerita semalam sebab semuanya tak best. mood yang sangat-sangat tak best pernah aku rasa sepanjang aku berada di unimas. and aku harap perkara-perkara macam tu, tak berlaku lagi lepas ni. tapi yang penting, aku akan cuba cari selera aku yang hilang, sampai dapat. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment