Thursday, November 11, 2010

Dan Dan jak

Tiba-tiba jerp lapar sebab aku buka tadi makan Koko krunch ngn air milo panas jerp! and tiba-tiba jerk aku rasa bosan nak makan maggi(untuk hari ni jerp lah!). hoho! padan muka aku, dah tahu kau tu kuat makan pasal apa kau tak makan? berkata aku pada diri sendiri. dah aku memang tak lapar and tak ada selera nak makan benda-benda berat, dari aku membazir makan tak habis baik tak payah beli makanan kan. hakhak! Alasan semata-mata! ha! sebenarnya nak cerita, yang aku tiba-tiba lapar nak makan nasi+ telur goreng+ ikan bilis goreng yang dimasak bersama kicap dan bawang dan cili padi. waaaaaaa.....sedapnya! terliur aku. Lapar pulak tu. cepatlah datang waktu itu. sangat-sangat tak sabar nak balik. bila exam nak habis ni.(walaupun aku tak habis study lagi) ,haha! nak kembalikan tidurku kepada normal, nak tidur puas-puas, nak tengok apa benda baru kat rumah, nak pergi kebun tengok buah mangga and nenas. nak tengok monyet-monyet yang selalu berkunjung ke rumah aku mencuri rambutan dan mangga depan rumah, nak tengok ikan-ikan di kolam sebelah rumah nenek aku, nak tengok apa benda baru kat kedai sebelah rumah, nak tengoj handphone baru ikin, nak tengok anak-anak buah aku terutamanya icha and eyman, nak makan spagetty, nak makan roti gardenia sebab roti tu tak akan jumpa kat sarawak ni, nak guling-guling macam tenggiling atas katil, nak tengok rumah aku bersepah ke tak?huh?(memang kompom bersepahlah, sebab kalau aku balik mesti aku yang jadi mangsa mengemas seluruh rumah tu dari ruang tamu sampai ke dapur), nak tengok pokok-pokok bunga kat keliling rumah aku, nak tengok pokok kedondong kat tepi rumah tu,nak tengok reaksi akak abang aku, reaksi mereka bila tengok aku, aku dah gemuk ke kurus? kalau dah kurus aku gembira, kalau aku gemuk? caner? hmmmm...tak pe, ada orang sayang jugak kan....hehe. and yang paling penting sekali nak jumpa ORANG-ORANG TERSAYANG! rindu sangat-sangat! siapa orang tersayang tu? emak, abah,kakak-kakak, abang-abang, adik-adik kesayangan aku,nenek aku, anak-anak buah aku dan dea. last sekali aku nak hidup aku yang normal, macam yang selalu yang aku katakan. normal macam selalu setelah kedatangan dia dalam hidup aku. dan aku selalu mendoakan ianya akan kembali normal. and aku terima dia seadanya macam dia terima aku seadanya. because you have light up my life. and aku harap aku pun dapat kembalikan hidup dia yang kosong seperti yang dia selalu cerita kat aku. and i should thanks for all. thank you very-very much!

No comments:

Post a Comment