Wednesday, January 12, 2011

pacek dan macek polan...

Aku tak pernah cerita benda yang agak peribadi pada orang yang aku tak kenal terutamanya perempuan. Yelah. Nama pun perempuan. Tahu jelah perangainya sebab aku juga punya naluri seorang perempuan. Tapi ada seroang budak perempuan ni. Aku tak pernah jumpa dia even sekali pun. Tak pernah bersemuka langsung pun dengan dia. tapi aku dah anggap dia macam kawan aku sendiri. Bercerita dengan dia macam aku dah kenal lama sangat dengan dia. macam dah biasa borak dan berbual dengan dia. padahal kami hanya text sahaja. Aku kenal dia pun sebab adik aku si polan tu. And maybe because she’s his girlfriend. But then that’s not the point I friend with her. Aku tak tahulah. Tapi aku rasa selesa bila bercerita. Since we’re friends, so aku tak kisah la kalau dia nak share apa-apa dengan aku. even aku rasa macam banyak benda yang aku simpan dari aku bercerita dengan dia. tapi aku tahu dia jujur dan lurus orangnya. Kalau kau cerita benda yang banyak maksud tersirat dia tak akan faham. So, bila nak bercerita pengalaman dan nasihat kena straight forward. Tu lah aku kata dia tu lurus. Aku hanya bermadah-madah dengan encik polan si bf dia sebab dia pun dah faham aku macam mana so aku tak ada masalah kalau nak bercerita dengan dia. sebab yang aku kenal dia, he won’t judge me suka hati dia. he always think first before he talk. And tu yang paling aku respect dia.
Yang si gf dia nilah yang selalu bercerita. Aku hanya menjadi peneman dan sahabat yang mendengar luahan rintihan seorang sahabat dan adik. So, aku hanya menjalankan tugas sebagai seorang sahabat yang mengambil berat terhadap rakannya. Mungkin juga aku ni di lahirkan untuk menjadi seorang pendengar yang baik? siapa tahu?(perasan lebih). Bukan perasan tapi aku baru sahaja perasan selama ni memang aku bersikap begitu. Atau mungkin aku perlu ubah sikap aku? bukan ubah sikap untuk tidak menjadi pendengar yang baik, tapi ubah sikap supaya jadi lebih berhati-hati, lebih berwaspada akan setiap tindakan yang akan atau bakal aku buat dan orang lain buat pada aku. Yes! I should think that thing first! So I won’t get hurt. It was only just bringing me pain if I don’t do so.  

Pada korang dua orang, adik-adik aku aka sahabat aku, aku doakan jodoh korang dipanjangkan. And semoga aku dapat makan nasi minyak korang nanti. InsyaAllah. Amin. Kalau bukan jodoh korang pon, korang akan tetap jadi sahabat aku paling best. Cuma kau je makcik polan. Pesanan penaja dari aku, jadi orang ni jangan lurus sangat. Tengok sekeliling. Kau beruntung sebab ada pacek polan yang jaga kau. Tapi aku nak kau ingat nanti bila kau sendiri, kau seorang kau kena fikir semua itu. pada pakcik polan, sila jaga makcik polan baik-baik. ajar dia apa yang patut bagi seorang perempuan tahu. Tak pun suruh dia tuntut ilmu dari aku. Haha. Heart you guys babe!

No comments:

Post a Comment