Monday, April 18, 2011

Situasi itu...

Takut untuk aku bermain dengan perasaan sebab takut diri di sakiti. Bukan aku tidak punya perasaan tapi waktu itu belum tiba lagi. Kadang juga aku terfikir mengapa hidup aku sunyi dan sepi. Ah! Persetankan semua itu kerana semua itu hanyalah mainan syaitan yang selalu mendesak dan menghasut diriku untuk menurut kehendak hati dan nafsuku. Kadang aku rasa mahu saja larikan diri dari situasi ini. Lari sepantas yang mungkin, sejauh yang mungkin supaya aku tidak berdepan dengan situasi ini. Situasi yang sentiasa menakutkan aku, mengusutkan setiap compartment pemikiranku lantas menyebarkan virus-virus dan merosakkan program-program dalam compartment yang ada. situasi yang akan menyakiti seluruh jiwa dan raga aku. situasi itu sengaja aku tutup untuk insan yang berjantina ‘dia’, ‘dia’ dan ‘dia’. Angkuhkah aku? egokah aku? kejamkah aku? membuatkan insan seperti ‘dia’, ‘dia’ dan ‘dia’ berhenti berharap kepada insan yang sengaja menghalang dirinya dari terjebak dalam situasi yang tak dingininya. dengan alasan hanya ingin menjaga hati sendiri setelah hati ini dirobek, di toreh, di perkotak katik oleh mereka yang berjantina seperti ‘dia’,‘dia’ dan ‘dia’. mungkin juga benar apa yang berlaku di sebalik situasi ini. Aku ada DIA yang lebih menyayangi aku. menjauhkan diri aku dari situasi itu dan ini supaya diri ini dekat kepada-Nya. Mungkin juga ia satu petunjuk dari-Nya, supaya sentiasa mengingati-Nya, supaya aku tidak alpa dengan-Nya, tidak lupa pada-Nya bukan hanya ingat terhadap-Nya bila mana aku rasa sunyi, kosong dan tiada tempat mengadu.  

p/s: ERROR! Your program is denied in my compartment. Your program will be terminated

No comments:

Post a Comment