Tuesday, September 21, 2010

Doa Kami Harapan Kami

apa yang aku tahu ialah bersatu
abah,along, angah,arip, ikin, ina, enol, jannah, kakcik, adik...
hati kami, perlu bersatu ~! semua untuk emak.
doa kami tak pernah putus untuk emak.
apa yang kami tahu, mak hanya perlu kuat menentang mereka-mereka yang membuat aniayai keatas keluarga kita. sabar, sabar, dan sabar. semakin kuat mak, semakin kuat kami.
sesungguhnya kekuatan kami adalah bergantung pada emak, mak kuat kami pun kuat.
orang akan cuba untuk terus kuat, sama macam mak kuat selama lima tahun mak menderita.
kami faham perasaan mak, walaupun sebenarnya kami kadang-kadang tak faham apa yang mak cuba nak beritahu kami, tapi kami akan cuba sedaya upaya untuk faham apa yang mak nak beritahu, kami akan bersama-sama mak menentang manusia yang dengki pada kita. kami ampunkan segala dosa mreka yang berbuat jahat pada keluarga kita. kami redha dengan semua yang terjadi. Ya Allah aku ampunilah segala dosa-dosa yang pernah mak aku lakukan selama dia sihat didunia, kau permudahkanlah jalan hidupnya, kau senangkan hatinya, kau ringankanlah bebanan yang di tanggung oleh ibuku, kau berikanlah kekuatan dan semangat keatas dirinya selama mana dia menanggung dugaan yang sangat berat. aku tahu Kau hanya memberi dugaan yang sangta berat kepada hambaMu yang cukup kuat menanggung cubaan dan dugaan yang Kau berikan. dan aku tahu, mak adalah insan yang kuat dan tabah. kau kuatkanlah dirinya ya Allah.
Kau makbulkanlah doa-doa kami. supaya kami masih boleh melihat emak kami yang sihat dan mengembalikan kebahagian yang kami pinjam dari Kau dahulu. sesungguhnya Kau maha mendengar, maha melihat, maha pengasih lagi maha  mengasihani. amin ya rabbal 'alamin...

No comments:

Post a Comment