Wednesday, February 16, 2011

HAHA! ikhlas ke tak ikhlas?


Hari ini aku pergi main gamelan lagi. Macam biasa perasaan aku bila main gamelan. Happy! Tak pernah tak happy. Even kalau aku ada masalah waktu tu, gamelan sedikit sebanyak berjaya melupakan sebentar tekanan dan masalah yang aku alami. * i love music*Okay tapi sekarang bukan nak cakap pasal aku main gamelan, ni nak cerita pasal lepas aku balik gamelan. 

Suppose balik pukul 4 tapi pacek tenaga pengajar lambat lepaskan kitorang. Aku panggil pacek sebab dia lupa nak tengok jam pukul berapa, taw2 dah pukul 4 tepat okay. There’s no way to catch the bus!  Kalau berlari pun hanya akan nampak bas tu itu berlepas dengan lajunya dari jauh. Penat je yang kau dapat. Ceyt! No more encek2! Fullstop! Pacek selalu pelupa kan. Itu untuk awak pacek tenaga pengajar! Haha!

 Okay! balik tadi naik bas penuh macam sardine. Tak tahu kenapa ramai manusia yang nak keluar hari ni. *btw! Selamat meyambut maulidur rasul. banyakkan selawat keatas baginda. Semoga kita diberi syafaat dan pertolongan dari baginda kelak. Amin.*    Memang macam sardine. Every single sit dipenuhi orang. Maksud aku, kalau sit pun orang dah habis duduk, depan sit, belakang sit, tengah2 antara sit, bawah sit dan sit driver bus, *okay itu tipu* semua space la di gunakan sepenuhnya. Okay! maka beruntunglah manusia yang tinggal di Alamanda dan Sakura sebab diorang tak payah nak berhempet2 macam nasi empet macam penghuni2 kat Kolej Bunga Raya. Okay! sesampainya di bus stop bunga raya, cuba mendapatkan oxygen secukupnya akibat daripada terhidunya gas2 toxic dalam yang boleh mendatangkan bahaya kepada diri. Fuuuuuh! 

Kaki  dengan cepat melangkah menuju ke cafĂ© bunga raya. Melihat manusia yang ada disekeliling. Okay! malas nak tunggu order. Menjenguk lauk2 yang ada. Hmm… bolehlah dari tak ada. Polystyrene di capai, nasi di senduk, sayur di kenal pasti, okay, “sayur lembu” yang ada. Bolehlah asal ada sayur, hantam je lah. Sup ayam di cedok, kepak ayam menjadi pilihan. Ke kaunter dan bayar. 4 hengget! Sudah ku jangka. Tekak terasa haus nak minum minuman yang sedap dan menyegarkan. Aunty! Tambah air cincau satu. Okay! 5 hengget setengah! Tunggu order member aku kejap. Lepas tu, melangkah menuju ke bilik. Tak sabar menuju ke katil. Kepala terasa berat mungkin effect dari bas sardine tadi. Sampai bilik, tudung di cabut. Telentang kejap. Terdengar perut menyanyikan lagu TOPENG yang rancak. Okay! Sangat lapar sebab dari pagi tak makan. Tengok jam. Menunjukkan jam 6.30. okay! tak asar lagi. Solat dan makan. 

ni lah dia sayur lembu atau nama glamournya sayur kucai.
 note: aku panggil sayur lembu sebab nak makan sayur ni kene banyak2 kali kunyah. macam lembu la jugak kan.

Misi di teruskan. Menunggu magrib. Lepas maghrib  konon nak study OOP untuk esok punya test. Slide note di buka bersama koleksi movie2 yang ada. Okay! siri Spontan menjadi pilihan. Ketawa berdekah-dekah, mengilai-ngilai sampai senak perut. Bahagia. Lepas semua tension yang ada. Fuuh! Lega! Habis menonton jam 10.10 pm bila dah rasa bersalah sebab tak study lagi. Bila fikir2 balik, baru aku sedar, dah lama rupanya aku tak gelak macam ni. Terasa ringan beban di kepala. Seriously! aku tak kesah roommate aku nak kata aku gila  ke apa sebab aku memang gila, and everyone knows. Terima kasih roommate kerana tak kesah dengan perangai saya yang kadang-kadang gila. *”Bajet cool je, padahal kau tahu tak kau banyak masalah? Kau je yang tak nak cerita taw tak?”, berkata hati kecil ku. Aku: eh! Biarlah hati kecilku! “degil!”, kata hati kecilku.*

Motif : Aku memang suka bajet cool. Tapi bila orang tu betul2 kenal aku, dia tahu bila aku bajet cool and bila masa aku BUAT2 bajet cool. Terima kasih.

note : hope everything will be just fine. JANGAN LUPA NOTE!!! ggrrr! ingat tu jannah!

2 comments:

  1. xsedap la wey..nnt rase dy cam pait2 cam togey kene rendam lame gila smpai jadi lembek geli2..bia jadi lembu...xtreme skeyt...

    ReplyDelete