Sunday, December 19, 2010

kesengalan

terasa bangang tak taw gune washing machine yg automatic tu. padahal mesin tu bukan la nak di katekan baru beli.sebelum aku pegi unimas mesin tu dah ada. baru semalam aku tahu cara penggunaannya yang betul. haha! sebab sebelum ni mesin auto juga tapi brand lain dan kurang function. xde la payah benor aku nak mikir camner nak gune mesin tu.haha!macam nak hentak kepala kat dinding jerk.bunguknyer aku! antara sebab2 kenapa aku tak tahu guna mesin tu korang nak tahu apa?
1st, aku memang RAJIN basuh baju. (double meaning).

2nd, sebab selalu aku jerk yang akan sidai kain, aku tak basuh pun. tahu2 dah ada kain dalam bakul untuk di sidai di ampaian.

3rd, aku takkan kesah benda2 berkaitan kain, baju dah basuh ke belum ke apa ke, sebab aku paling menyampah bila di kaitkan dengan kain dan pakaian. kalau adik aku si kecik ada kat rumah, dia la yang sibuk menguruskan hal perihal kain. aku settle an dapur jerk. bab masak2 bagi jer kat aku. tahu la apa kau nak buat, tapi kalau bab kain, sorry la babe! hehe.

4th, banyak sangat button kat mesin tu. tah pape tah. before this ada la tak kurang 10 button camtu la. ni ha kemain banyak lagi button2 tu ha.aku banyak tak tahu function button2 tu. so no wonder la kalau nanti kene beli washing machine baru lagi kan. jangan salahkan saya. haha!

ha! tu jer la reason yang aku rasa kukuh yang menyebabkan aku bangang tak reti guna mesin basuh baru tu. tu lah aku plan pasni kalau aku kaya(berangan lebey) aku nak upah maid yang buat kerja berkaitan baju je. senang sikit keje aku.ngehehe. moral of the story, rajin2kan lah diri membasuh baju. sekian!

No comments:

Post a Comment