Tuesday, July 12, 2011

Buku Ber"CURRENT"

Hai peeps! Macam ramai sangat jer follower kau kan. Okay! Sorry for not updating my blog. terasa berat sangat tangan ni, tak tahu la kenapa tapi tak de la bzz sesangat tapi ada benda yang lebih penting yang perlu aku dahulukan. Okay here the stories. I make it short. Tak tahulah short mana aku dapat buat tapi kira short lah untuk semua ceciter yang aku kumpul ni kan.

Aku sebenarnya bukanlah malas Cuma berat je jejari2 3M(manis, masin dan masam) aku ni nak menaip panjang-panjang ni. Tahu sebab apa? Ni lah aku nak ceciter ni. Ha! Tengok picture kat bawah ni. *tetiba panas je aty den an. Ni pun aku gagahkan diri nak menaip sebab memang dah lamer gile tak hapdate blog kan. Haha! Hapdate ek pacek ek!

mr BACKSPACE N mr. RIGHT dah hilang

Ha! Ni la hasil kerja keras anak-anak buah aku yang celik IT. Baik2 dan sopan2 sungguh kan anak-anak buah aku ni. Susah budak-budak zaman sekarang ni. Dulu aku kecik tak de pun menatang laptop, ipad lah semua kejadah ni. Beruntung korang bebudak kecik sekarang. Celik2 bangun tidur je dah mengadap buku bercurrent ni. aku dulu, celik2 dari tidur je terus g gosok gigi, mandi keluar rumah p rumah sebelah ajak main teng teng, main panjat2 pokok, main masak2, main korek2 tanah dekat lereng bukit depan rumah lama tu pastu nanti hujan nak p sekolah selalu lambat sebab kete abah sangkut kat lecak. Padan muka aku. haha!  Korang2 semua mana ada nak rasa semua benda2 tu. Tahu main depan buku bercurrent je. Upin ipin lah, wonderpet lah, Belajar pun tengok buku bercurrent. Nak bukak buku kemain liat lagi. Semua nak yang bercurrent2. Duit mak bapak pun bercurrent2, bervoltan2 mengalir.  dek nak ikutkan kehendak korang tahu. Okay! sudah2 beremo. 


Tu lah aku nak citer ni, ni semua keje anak-anak buah aku. Adoi! Punyer la aku sayang buku bercurrent ni, tahu2 camtu jadinya. Menangis berderai air mata berlian aku tengok. Huhu. Ni lah hadiah paling mahal abah bagi kat aunty jane tau bebudak kecik! Tu pun lepas 2 tahun baru dapat. Adik2 aku cakap je terus dapat. Ada tu tak mintak pun dapat. Kau tengok betapa advance nye bebudak sekarang. But even macam tu pun aku bersyukur. Bukanlah aku merungut kea pa, Cuma nak bagi perbezaan antara zaman aku dan adik-adik aku je. 

yang paling sekser tu ketua. the only girl among the boys!
si pencabut my MR. RIGHT and yg paling kecik tu pencabut my MR BACKSPACE.

Kalau nak ikutkan generasi aku dengan kakak2 aku lagi jauh beza. Ingat lagi masa aku kecik2 dulu. Masa tu zaman kakak aku, anak nombor 4. Abah beli PC kedabak untuk dia sebab memang keperluanlah bagi pelajar sains computer. masa tu memang pesen kedabak macam tu la kan. Tak de orang kesah pon. Kalau ada buku bercurrent pun mahal nak mampus dan tebalnya tak payah cakaplah kan macam buku Biology Solomon tu an. Tak nak berat plak kan. Sebab dia tu duduk jauh la jugak kat UTM skudai tu, so ada la sebulan sekali je dia balik sebab nak jimat punya pasal sebab family aku masa tu tak delah senang sangat. Ramai lagi kot anak-anak abah yang sekolah lagi. Tapi bila dia balik cuti semester je punyalah gembira nak mati. Macam2 cerita dia bawak balik kan. Masa tu tak heran lagi segala tenet2 ni. tenet pun tak tahu pebende. Haha. Happy nya sebab dapat tengok movie paling latest la*konon2, dapat  main game, dapat main type2 konon macam kat drama tv tu,kemain laju dia taip kau. Padahal tah apa dia taip pun tak tahu kan. * nama pun belakon. dapat explore2 bende tu sendiri. Semua tu aku belajar sendiri. Akak aku pun malas nak melayan kan. So dia bagi lah aku explore sendiri. Punyalah seronak an dapat main taip2. Bila computer hang je, okay, ikin! Computer ni hang. Dia bebel2 panjang la apa lagi an sebab aku dah tolong jahanamkan PC dia an, nanti agak2 dah diam tu aku p la balik kat PC tu. Pastu buat lagi. Haha! Degil kan aku? 

Tiba2 aku teringat anak buah aku yang tolong menjahanamkan buku bercurrent aku ni. At first I was like, betul kea pa yang aku nampak ni. Aku salah kot. Maybe kebetulan je kot. Aku baru ajar dia main taip2 huruf kat Word je kot. Setakat main tekan2 alphabet tu tade hal lah. Setahu aku, tak de plak aku ajar dia macam mana nak tukar color, besarkan huruf. Later aku p la biarkan budak kecik sorang2 depan buku bercurrent ni. Datang tengok balik. Okay! Betullah tu, kau lagu advance dari aku masa kecik2 dulu. Even budak kecik tu baru masuk 3 tahun, aku kind of shock la sebab dia tahu macam mana nak main2 dengan Tools bar dalam Word tu. Aku tahu menatang2 tu sume pun masa aku darjah 6 kot. Hebat kot. Aku tak ajar pun benda tu, aku just buat depan dia, later dia buat sendiri. Memang bijak kau budak kecik. No wonder la kalau keypad buku current ni hilang kan. Ok fine! Malas aku citer pasal benda2 yang melopong dalam buku current ni. Bikin gua panas je.
Ni baru aku citer pasal buku bercurrent aku yang jahanam di kejekan anak2 buah aku. Belum yang lain. Apa macam? Ada bran ke nak baca panjang2? Haha!  Aku tahu korang pun malas nak baca panjang2 kan? Kan? Sebab aku pun sama jugak. Haha! Okay! later update lagi!

To be continued…

No comments:

Post a Comment