Monday, November 29, 2010

MAHA 2010

Huh! Hari ini aku pergi MAHA! Taw MAHA tu apa?haa… MAHA tu tempat pameran pertanian yang mempamerkan semua yang berkaitan pertanian lah. Tah! Aku pun tak taw MAHA ni sangat. Aku ikut jerp akak aku pergi jalan-jalan sebab tak ada apa an nak wat kat umah. Ha! Ada cerita best disebalik on the way nak pegi MAHA tu. Ha! Disebabkan hari ini hari ahad dan cuti sekolah pulak tu kan, maka berpusu-pusulah umat manusia ke serdang. Jem gilalah! Sampaikan tepi-tepi highway pun boleh jadi parking sebab nak pergi MAHA punya pasal. Plus kebetulan SUARASA pun diadakan ditempat yang sama bersebelahan dengan MAHA. Lagilah ramai kan?

Ok! Bila dah ramai orang mestilah kete pun berjuta-juta  kan? Maka nak di jadikan cerita, adalah manusia yang tak taw dan tak paham bahasa. Memang patut pun kementerian pendidikan Malaysia masukkan subjek civic dalam pembelajaran kat sekolah. sebab rakyat Malaysia kebanyakannnya dah kurang civic.Aku rasa dia patut amek lesen keta balik semula plus sekolah balik masuk kelas civic.Taw kenapa aku cakap macam tu? Sebabnya, suka suki dia jerp nak potong barisan orang yang dah lame beratur tunggu turn amek parking. Manalah orang tak marah, dah la nak tunggu parking tu punyalah lama kan, main-main brek and clash and gear, ingat tak penat ke?penat taw  tak??(macam aku plak yang drive.ha!ha) tapi betul la kan. Cuba kat tempat korang. Korang da lama beratur berjam-jam lamanya,dan dan ja ada orang potong barisan, angin je an. Ha! Maka dengan itu, abang aku pun tak nak lah bagi mamat ni potong barisan dengan meletakkan keretanya di tengah-tengah supaya orang yang dok memandu di lorong kecemasan tu tak potong. Tapi degil jugak tu! Nak juga potong barisan and menyelit dan menyempit depan keta abang aku. maka berasa marahlah sang abang dan seboleh-bolehnya tak nak bagi pun mamat ni duk depan keta abang aku. yelah! Penat kot! Lama kitorang tunggu turn! Kau datang dari belakang potong barisan yang lain, taw2 nak duduk depan. Memang tak de moral langsung. Memang JKR buat jalan tu untuk keta kau je lalu kan? Ha! Situasi masa tu, aku duduk kat depan dan kakak kau duduk di sit belakang bersama anaknya. Kami hanya mampu terdiam bila abang aku da hangin. Memang sipi2 je beb! Dia tak nak mengalah jugak! Nak jugak! Haih! Tak faham aku mamat ni. Nak jugak berempit ngan kete kitorang yang kecik nih! So bila da dia nak hempit kete abang aku nak masuk line, abang aku pun hempit la balik kete dia an. Sapa suruh tak beratur. Ingat ni jalan ko sorang ke??Cari pasal lagi. Ha! Amek ko! SSSSSSSSSSSSSSSSSSCCCCCREEEEEEEEEt~!!!!!! Hoho! Maka bercalarlah kereta itu. Hambik kaw! Dogil bonar! Yang bestnya, nak taw kete tu kete apa? Kete Mercedes beb! Keta besar. Sedangkan kami ni pakai keta local jerp an. Dengan selambanya mamat Mercedes tu mengHON dengan sekuat hatinya. Maka abang aku pun berkata-kata, “pandai-pandailah pk sendiri. Pakai je kete besar tapi otak kecik!” aku hanya mampu berdiam diri je lah. Hati aku pun berkata-kata" susahlah kalau ada otak tak nak pk kan?"hehe. Abang aku tak kisah pun keta tu bercalar sebab abang aku an ada bengkel. So bila-bila masa jelah dia boleh betul an. Dia sang Mercedes tu aku tak tahu la per citer. Tapi betul la an. Lain kali jangan la potong barisan orang. Ok!

Tapi aku cuak gak lah masa tu. Yelah! Kete Mercedes kot! Tapi lantaklah! Dah taw orang tak bagi potong nak jugak seboleh-boleh hempit kete orang kan. Amek la kau! Bagi pengajaran sikit. Lain kali jangan potong barisan ok.  Takut jugak kalau dia buat report polis. Abang aku dengan slumber jerp cakap, biarlah! Tu antara dia dengan Tuhan. Kita tahu apa kita buat, and HE knows and sees everything. There’s nothing to afraid of. Whoa! Hehe.. ok! Baiklah abang! =))

Pengajarannya disini, janganlah berlagak ok. Even kau pakai keta besar mana pun, agak-agaklah weyh. Kita ni orang Malaysia. Ada tatatertibnya. Tak payahlah nak action sangat dengan keta yang besar tu.

p/s:”Jangan memotong,beraturlah mengikut barisan. Anda mampu mengubahnya!  “ Pesanan ini dibawakan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Haha! (motif iklan??= abang aku keje ngan KKM kot. haha!)

Ok! Dah smpai dah pun di MAHA. Maka amek lah gambar kan. Disebabkan ada budak kecik tu, kami hanya pergi tempat pameran yang berbumbung sebab gerimis kan. Nanti demam plak si kecik tu. Ni jelah yang aku sempat snap menggunakan hp kokak sony Ericson tu.

aku pun tak taw apa motif aku amek pic jagung ni.haha!

ibu bg lembu minum capucino.

cow girl! pakcik tu siap bg aku pinjam topi koboi dia tao even aku xmintak pon.hehe

aisy eyman and ibu

abang ijam!

pakcik cino ni nga buat tulisan khat

ayam ni tgh tidur masa aku amek pix dy.ceyt!

model MAHA untuk beberapa ketika.haha!a
mcm da gemuk jerk! hmmm =((

underneath pokok kelapak i will wait for u!~

dgn BEE before balik. aku nmpk sgt tembam! y??

my name is Muhammad Aisy' Eyman!

buah kelapa! motif?? entah! =D

dragon fruit

kami dan lembu dan kambing!
 and last! TQVM to both of you sebab dah bawak saya p jalan-jalan. Nanti sambung lagi jalan g MAHA dengan abah pulak ek?hehe.Silalah bawa saya lagi. Saya suka jalan-jalan. wink2! next trip saya cadangkan, jom kita p mandi air terjun kat kalumpang? nak tak?lama tak p situ.hehe! love you more!
abang ijam,ina and aisy'

No comments:

Post a Comment